Studio PLAAT is Koen en Ernst.
Op zoek naar een manier om uw producten 'echt' te laten zien?
We maken u graag wegwijs in de wereld van 360 productfotografie.
360 productfotografie, zorgt ervoor dat uw klanten uw producten vanuit elke hoek kunnen bekijken, roteren en zoomen.

Met onze innovatieve opnametechnieken en workflow werken we efficiënt en snel.
Verschillende soorten productfotografie en de totale postproductie onder een dak.

Wij bouwen verrijkte interactieve product presentaties.
Al onze animatie werken naadloos op desktop / laptop, smartphone en tablet.
Of het nu om een beurs presentatie, social media of online campagnes gaat, ons doel is om via unieke, interactieve product animaties, bezoekers om te zetten in klanten.

Voordelen van 360 product fotografie / 3D productfotografie op een rijtje:
- verdien je investering terug door het verhogen van je conversiepercentage
- verlaag de retourzendingen
- minimaliseer de onnodige supportkosten.
- ontvang alle hig-res beeldreeksen die we gebruiken om de animaties te renderen

Extra pluspunt van 360 graden productfotografie Google verbetert je page ranking.
Google monitort hoe lang bezoekers op je pagina zijn.
Bezoekers blijven langer op je website als er 360 graden foto's gebruikt worden in vergelijking met gewone packshots.
En dat zorgt er uiteindelijk voor dat je beter vindbaar bent in Google zoekresultaten!

Interactieve product animaties zijn een slimme manier om smartphones gebruikers te bereiken, ze kunnen een goede inschatting maken op een klein scherm, voordat ze overgaan tot aankoop.
Daarom is een juiste productpresentatie belangrijker dan ooit.

Meer weten? Neem gerust contact met ons op!

Een geslaagde 360 productfoto of packshot is een mix van de juiste techniek, creativiteit en gevoel.
Bij productfotografie verdient vorm, kleur en detail alle aandacht om het maximale uit het product te halen.
Door toevoeging van sfeer, glans en/of extra scherptediepte springt juist jouw product er uit.

Studio PLAAT verzorgt high-end productfotografie en VR panorama fotografie:
- 360 productfotografie
- 3D productfotografie
- product video's
- product packshot
- 360 VR panorama fotografie

Professionele productfotografie maakt het verschil en draagt bij aan een succesvolle marketing strategie.

Over het Algemeen hebben we de volgende vragen voordat je:
- wil je de productfoto's vrijstaand of juist niet
- welke kleur krijgt de achtergrond
- is er een huisstijl waar we rekening mee moeten houden in het eindresultaat (logo, watermerk, vorm/kleur van navigatie in de animatie)
- wordt het product onder een vooraf bepaalde hoek gefotografeerd.
- als continuïteit van de productfotografie belangrijk is dan maken we een lichtplan die we kunnen reproduceren
- wel of geen schaduw of reflectie op de ondergrond
- welke verhouding krijgt de 360 / productfoto's (in een webwinkel worden vaak vierkante foto's gebruikt)
- is er een maximale bestandsgrootte per animatie / productfoto
- in welk bestandsformaat wil je de 360 productanimatie of packshot ontvangen

Studio PLAAT heeft 10+ jaar ervaring met zeer uiteenlopende vormen van productfotografie.
We bieden een complete oplossing voor het fotograferen en bewerken van beelden.
Onze compleet ingerichte studio van 200 vierkantemeter is voorzien van alle benodigede apparatuur en faciliteiten.

Studio PLAAT levert productfotografie, animaties en productvideo's, voor website, webwinkel, reclamecampagne of drukwerk.
Onze beelden zijn gemaakt voor e-commerce presentaties op tablets en of smartphones.
Het feit dat je kunt schrijven betekent nog niet dat je een goede schrijver bent.
Daarom ben je ook niet een fotograaf als je een camera kunt vasthouden.
Fotografie is een vak.
We hebben geleerd om met een studio-setup om te gaan en weten uit ervaring wat er voor nodig is om het beste uit je product te halen.

Of het nu gaat om het fotograferen van enkele producten of een veelvoud daarvan Wij zijn graag jouw creatieve partner op gebied van packshot- en 360 graden productfotografie.

Nieuw!
Van de meeste producten kunnen we ook productvideo's maken.
Resultaten zijn makkelijk te integreren in vrijwel elke webshop software en cms systeem.
De productvideo's kun je natuurlijk ook gebruiken met YouTube, Vimeo, daily motion etc.

Schaduw gebruik creëert het effect van diepte in je productfotografie.
In de meeste gevallen worden de producten die we fotograferen vrijstaand gemaakt en op een witte of gekleurde achtergrond geplaatst.
In Sommige gevallen lijkt het product te zweven, omdat ze geen ondergrond hebben.
Om het product weer meer te gronden kunnen we een schaduw toevoegen.
Er zijn verschillende soorten schaduw die je op verschillende manieren kan toepassen.

- natuurlijke schaduw
- harde schaduw
- zachte schaduw
- software schaduw

Onze fotostudio is zeer geschikt voor glanzende, spiegelende en transparante producten.
Glanzende producten tonen, wanneer uitgelicht, zeer heldere plekken zogenaamde "highlights" / "speculars" op hun oppervlak, dit komt door de weerkaatsing van het studio licht.
De heldere plekken op het glimmende voorwerpen hebben de vorm van de lichtbron.
Het is algemeen geaccepteerd dat er twee vierkante of acht-hoekigelichtboxen in de glimmende plekken kan herkennen.

Spiegelende voorwerpen reflecteren de gehele omgeving.
Spiegelende voorwerpen kunnen het beste in een geheel gecontroleerde omgeving gefotografeerd worden.
De lichttent (tabletop studio, fotocube of fototent) is de beste oplossing voor het fotograferen van glanzende, spiegelende, schittering, transparante, kunststof of glazen producten De producten worden in de tent geplaatst, de tent wordt vanaf de buitenzijde belicht hierdoor krijgen we de beste belichting voor professionele 360 productfotografie.
Voordelen lichttent:
- producten worden in gelijkmatig en diffuus licht gefotografeerd
- schaduwen worden geminimaliseerd
- hinderlijke reflecties zijn onder controle
- naadloze overgang van achtergrond naar voorgrond
- witte en zwarte reflectieschermen

Sieraden 360 productfotografie is een vak apart.
Van opvallende armbanden en horloges, tot oorbellen en de kleinste diamanten, sieraden fotografie is telkens weer een creatieve uitdaging.
De manier van belichten is bij sieraden cruciaal.
Vaak gebruiken we diffuus licht, bijvoorbeeld via diverse soft-boxen, om reflecties in de sieraden te voorkomen.
Ook maken we gebruik van witte en zwarte reflectieschermen om het wit en zwart contrast in balans te houden.

Product vrijstaand maken ook wel clipping-paths genoemd worden gebruikt om producten vrij te maken van hun achtergrond of layer.
Hierdoor verwijder je eventuele afleidende factoren zoals schaduwen uit het beeld.
Dit biedt de mogelijkheid het product over een ander product, op een nieuwe achtergrond, of op een andere kleur te plaatsen.
Na het vrijstaand maken kan er een schaduw onder het product toegevoegt worden.
Vrijstaand maken is niet heel ingewikkeld, maar het is wel een precies en tijdrovend proces.

Het vrijstaand maken van een fiets, kost natuurlijk meer tijd dan het vrijstaand maken van een vierkante productverpakking.
Een 360 product animatie bestaat uit 18, 36 of 72 foto's / frames deze moeten allemaal losgeknipt worden.
De producten worden vrijstaand gemaakt met hand getekende paden en/of maskers, conform de standaard in de grafische industrie.
Vrijstaand maken is niet geschikt voor transparante producten, de achtergrond die tijdens de foto-shoot gebruikt werd blijft zichtbaar.

In webshops zie je soms: een product dat alleen van kleur maar niet van vorm verandert.
Dit wordt gedaan d.m.v. het omkleuren van een product.
Omkleuren werkt het beste met met effen kleuren.
Als je één product hebt die in verschillende kleuren uitkomt, dan kan omkleuren er voor zorgen dat er rust en eenheid wordt gecreerd.
Met fotografie krijg je nooit helemaal de exact hetzelfde resultaat voor iedere verschillende kleur.

Het kan een enorme kostenbesparing zijn, er hoeft maar één productfoto gemaakt te worden.
De omkleuring is goedkoper dan meerder losse product foto's.

Zijn omkleuring interessant voor jou producten?
Check onderstaande punten om de voorwaarden van aanleveren te bekijken.
Inprincipe kan het alleen bij effen kleuren.
Gemleerde stoffen of prints zijn soms lastig om te kleuren.
Glanzende producten zijn ook moeilijk om te kleuren.
Een goede startkleur is belangrijk voor het het eindresultaat.

Voorbeeld uit de praktijk:
Bijvoorbeeld een oranje shirt met donkerblauwe strepen en een z/w logo, deze moet worden om-gekleurd naar een groen shirt met witte strepen.
Omdat de donkerblauwe strepen qua toon dicht bij het z/w logo ligt, zal bij het om-kleuren naar witte strepen ook het z/w logo en of z/w biesje mee kleuren naar wit.
De oplossing is het selectief selecteren van het logo en of biesje zodat bij het om-kleuren alleen de donkerblauwe strepen om-gekleurd worden.

Om eventuele om-kleur problemen voor te zijn ontvangen we graag, van elk uniek artikelnummer een zwart een wit en een kleuren exemplaar mits aanwezig.

Het implementeren van onze animaties in je website webwinkel is eenvoudig te doen of te laten doen.
Vaak willen de klanten alleen de beeldreeksen ontvangen omdat zij of de programmeur al animatie software/plugin hebben.
Als we onze animaties maken werken we met verschillende software platforms.

Garden Gnome Object2VR:
de outputs worden makkelijk gentegreerd in WordPress, Joomla en Drupal.
Met behulp van de plug-ins / extensies en de Garden Gnome-pakket (GGPKG).
Het GGPKG bevat alle benodigde informatie om de 360 animaties te integreren in je website of je klant zijn CMS-site.

De WordPress-plug-in kan worden genstalleerd via de WordPress-plugin pagina.
Voor Joomla en Drupal kunt u de onderstaande plug-ins downloaden en vervolgens installeren.
Elke plug-in heeft instellingen die u binnen het CMS kunt configureren.

Cappasity 3D and VR/AR technologies:
is een uitgebreide oplossing voor de interactieve visualisatie van producten in 3D en 360, Cappasity is een eenvoudig, scalable platform voor het maken, embedding en analyseren van 3D- en AR / VR-inhoud.
We introduceren het eerste platform dat het probleem oplost van het creëren en embedden van 3D- en VR / AR-content op een betaalbare manier.
Cappasity wordt met name gebruikt gebruikt door het MKB.
Het ecosysteem omvat content opslag en copyrights opslag.
API & SDK voor externe ontwikkelaars.
Gratis hulpprogramma's en modules waarmee gebruikers connecten met het platform.

Met de hosting service is het super simpel om de animaties op uw website te plaatsen.
Onze servers worden, gebackupt, geupdate en goed beveiligd.

Voordelen:
- animatie geplaatst d.m.v. een iframe tag.
- prijs per animatie ongeacht het aantal hits
- player updates zijn gratis en worden genstalleerd zonder dat u iets hoeft te doen
- maandelijks opzegbaar
- analysis & insights Google analytics
- online bestanden back-up
- servers met een hoge up-time
- data wordt beveiligd opgeslagen op onze servers

Stop-motion:
is een animatietechniek die met name populair is geworden door claymation.
Het komt er op neer dat je steeds een foto (frame) maakt van het onderwerp wat steeds een klein beetje verplaatst.
Als je de losse frames samenvoegt als film of gif dan krijg je de indruk van beweging.
Het beste resultaat krijg je wanneer je 24 frames per seconde gebruikt.
Als er minder frames gebruikt dan worden dan is het eindresultaat meer schokkerig.

Time-lapse:
Door middel van timelapse-fotografie kun je langzame gebeurtenissen versneld weergeven.
Denk hierbij aan de opbouw van een onweerswolk, een aankomende storm of de schijnbare beweging van de sterren in de nacht.
Timelapse is een soort mix tussen fotograferen en filmen. Je maakt afzonderlijke foto's, maar vervolgens voeg je deze op de computer samen tot een filmpje. Dit betekent dat je tijdens het maken van de serie foto's het uiteindelijke filmbeeld al in gedachten moet hebben.

Bullet time:
Of array fotografie is een begrip dat werd gentroduceerd in de film The Matrix en dat een bijzondere wijze van slow motion filmen aanduidt.
Vaak wordt er gebruik gemaakt van tientallen camera's die de actie vanuit lichtelijk verschillende hoeken rondom filmen.
Als alle fotocamera's tegelijk een foto nemen, wordt de beweging stilgezet.

Hoe hoger het aantal foto's / frames per rotatie des te vloeiender de 360 animatie zal ronddraaien.
Studio PLAAT kan tot 360 beelden per omwenteling fotograferen, onze e-commerce klanten kiezen meestal tussen de 18 en 36 beelden per 360 product rotatie.
Het aantal foto's / frames per 360 productrotatie heeft invloed op de totale bestand-grote.
Voor webwinkels is dit iets om in het achterhoofd te houden, invloed op bestand-grote:
- aantal foto's per animatie
- zoomniveaus
- beeldformaat
- automatisch laten roteren
- mobiele apparaten: snelheid internet en processorsnelheid

Animatie mogelijkheden bij het openen van de webpagina:
- stilstaand, product draaien met muis of vinger
- 1 x 360 graden draaien, product draaien met muis of vinger
- continu 360 graden draaien, product draaien met muis of vinger
- video, product draaien met play button

Zoom om het product nog beter te inspecteren.
Deep-zoom, Smart-zoom, Multi Rendering, Multi resolution, hi-res-zoom etc en enz.
Verschillende namen voor dezelfde techniek.
Met deze techniek kunt u heel gericht op een willekeurig onderdeel inzoomen.
Bijvoorbeeld als uw product groot of zeer gedetailleerd is.
De download tijd blijft beperkt omdat alleen het deel van de animatie wordt ingeladen waarop ingezoomd wordt.
De individuele productfoto's worden in kleine detail foto's opgedeeld.
Dit gebeurd voor elk van de zoomniveaus.
Als de bezoeker inzoomt op een gedeelte van het product, dan wordt alleen de bijbehorende detail van de foto geladen voordeel hiervan is dat de verschillende zoomniveaus sneller geladen worden en er minder dataverkeer is tussen bezoeker en server.
Zoom en mobiele devices: Houdt er rekening mee dat de 360 product foto laadtijd afhankelijk is van de snelheid van mobiele netwerken.
Ook de prestaties van de grafische processor van een smartphone kan leiden tot een trage werking van de 360 product animatie.
Als het mobiele apparaat met een WIFI netwerk is verbonden dan werkt 360 productfotografie over het algemeen probleemloos.

Hotspots of Point of Interest zijn nuttig om de kijker meer te weten te laten komen over belangrijke onderdelen van het product.
Door hotspots te gebruiken in een product animatie wordt deze extra interactief en informatief.
Hotspots kunnen tekst, foto's en of video's bevatten.

Er zijn twee soorten hotspots:
Point Hotspots (afzonderlijke punten)
Polygon Hotspots (gedeelte van het product)

De hotspots kunnen bijvoorbeeld een plusteken laten zien dat ze klikbaar zijn.
De hotspots zijn geanimeerd en veranderen in grootte om aandacht van de kijkers te trekken.
Wanneer u op hotspot klikt of tikt, wordt er een popup geopend met daarin het gekozen content.
De popup bevindt zich binnen de grenzen van de animatie en kan gesloten worden door nogmaals op de popup te klikken of te tikken.

EN | NL | DE